Service & meer

Veel voorkomende vragen

Wij krijgen dagelijks veel verschillende vragen binnen. Op onze veel gestelde vragen pagina kan je al terecht voor vele van deze vragen. Maar staat jouw vraag daar niet tussen? Dan geven we graag antwoord in deze blog. So, lets go!

De Cleanprofs Basics

Voordat we de vragen beantwoorden zetten we de basics voor je op een rijtje.

  • Wij reinigen alleen containers waarop de stickers van Cleanprofs zijn geplakt.
  • We reinigen op de dagen waarop jouw gemeente de containers leegt.
  • Plaats je container altijd op de plek die je met ons afgesproken hebt.
  • Onze reinigers werken gemiddeld tot 19:00. Maar soms hebben zij door de dag heen vertraging. Daarom reinigen zij soms tot 20:00.

Containergerelateerd:

  1. Is mijn bak te vuil om gereinigd te worden?

Soms kan dit het geval zijn. Op basis van de milieuwetgeving mag u geen vet, bakolie, uitwerpselen van dieren en kattengrind los in uw container werpen. Dit soort vervuilde containers mogen wij daarom helaas niet reinigen. Als wij dit dus tegenkomen in jouw container, moeten wij deze overslaan en omschrijven als ‘niet wasbaar’ op dat moment.

Toch is het mogelijk dat je vet, bakolie, uitwerpselen van dieren en kattengrind moet lozen. Hiervoor hebben we de volgende oplossingen:

  • Vet en bakolie: verzamel het in bijv. petflessen. Breng het daarna naar een afvalbrengstation bij jou in de buurt.
  • Uitwerpselen van dieren en kattengrind: verzamel het in biologisch afbreekbare vuilniszakken. Gooi het daarna weg in de juiste container.

Ook als er nog te veel afval in de container zit kunnen wij deze niet schoonmaken. Als dit in ons filtersysteem komt kunnen de filters namelijk kapot gaan. Ook vervuild het ons reinigingswater. Wij moeten dan na elke vervuilde container al het reinigingswater vervangen met schoon water.

  1. Welk deel van de container maakt Cleanprofs wel of niet schoon?

Wij maken de binnenkant, deksel en de rand van de container schoon. Wij maken niet de buitenkant schoon, omdat de bacteriën en vuil zich voornamelijk bevinden in de container.

  1. Mijn container heeft een slot. Wat nu?

Als jouw container een slot heeft, kunnen wij helaas niet meer deze reinigen. Alleen de gemeente heeft namelijk de sleutel om deze te openen. Heb je dus een slot op je container? Dan raden wij je aan om je abonnement af te sluiten.

  1. Welke formaten containers kan Cleanprofs reinigen?

Wij maken alle containers schoon die groter zijn dan 120 liter. Dus containers van 120 liter, 140 liter, 160 liter en 240 liter kunnen wij reinigen. Containers kleiner dan 120 liter, zoals 80 liter, kunnen wij helaas niet reinigen. Deze passen niet op onze reinigingswagens.

  1. Mijn stickers zijn vervaagd of verouderd. Wat nu?

Je kan heel simpel via dit formulier nieuwe stickerpakketten aanvragen. Deze sturen we je dan zo snel mogelijk toe. Het is erg belangrijk dat onze stickers op je containers zijn geplakt, anders herkennen wij deze niet als ‘reinigbaar door Cleanprofs’.

Wasweken en ledigingen gerelateerd:

  1. Hoe kan in mijn wasweken inzien?

De wasweken zijn bedoeld voor klanten van Cleanprofs. Als je dat nog niet bent, is de kans groot dat je niet te zien krijgt op welke data wij bij je in de straat zijn. Als je wel klant bent kan je je postcode en huisnummer zonder toevoeging invoeren via dit schema.

Je kan in het reinigingsschema de wasweken voor de komende 3 maanden inzien. Helaas kan je het niet verder dan dat inzien. Wij krijgen vaak te maken met (gemeentelijke) veranderingen in onze planning. Daarom moeten wij de wasweken ook regelmatig aanpassen.

Ook een goede tip: de wasweken zijn het beste te zien via de computer.

  1. Wat als mijn ledigingsdagen niet overeenkomen met de wasweken?

Het kan soms voorkomen dat de gemeente de ledigingsdagen van jouw container heeft veranderd. Dan komen de ledigingsdagen niet meer overeen met de wasweken. Hier mag je ons zeker van op de hoogte stellen! Laat het weten via dit formulier, dan kunnen wij zo snel mogelijk een aanpassing maken in de wasweken.

  1. De gemeente heeft mijn bak niet geleegd op de dag dat mijn bak gereinigd wordt. Wat nu?

We zijn erg afhankelijk van de gemeente, omdat wij geen volle containers kunnen reinigen. We adviseren dan ook om contact om te nemen met de gemeente als de container niet geleegd is. Zo kunnen zij je een oplossing aanbieden. Je kunt aan ons laten weten wat de oplossing is zodat wij mogelijk de reiniging kunnen herinplannen. Let op: soms is dit niet mogelijk door de strakke planning van onze reinigers. Wij hopen dan ook op jouw begrip.

  1. Ik bied mijn bak niet meer bij elk ledigingsmoment aan, omdat hij niet zo vol is. Maar heb wel een abonnement bij jullie. Wat moet ik nu doen?

Merk je dat je niet heel veel afval produceert en besluit je een keer de container niet aan te bieden voor de lediging? Dan is het zeker goed om dit aan ons door te geven. Wij kunnen namelijk geen volle containers reinigen.

Gebeurt dit vaker? Wij bieden ook Lite abonnementen aan, dan komen wij 6 keer per container in het jaar langs. Normaliter komen wij per container 12 keer langs. Je kan contact opnemen met onze klantenservice om hier meer over te ontdekken.

  1. Ik plaats mijn bak op een andere plek in de straat aan. Moet ik dit aan jullie doorgeven?

Jazeker! Anders kunnen wij jouw container niet meer terugvinden. Laat het ons via dit formulier weten, dan passen wij het aan in ons systeem. Zo kunnen we jouw container zoals gewoonlijk reinigen!

  1. Reinigen jullie ook op feestdagen?

Wij reinigen niet op feestdagen. Als de reinigingsdag valt op een feestdagen proberen we altijd een gepaste oplossing aan te bieden. Wij nemen contact met je op als dit jou betreft.

Contract en aankoop gerelateerd:

    1. Waar vind ik jullie algemene voorwaarden?
    Deze kan je hier vinden. Lees het goed door! Hier staat namelijk hele belangrijke informatie in, zoals betalingsinformatie, opzegtermijnen en informatie over je contract bij Cleanprofs.
    1. Help: de automatische incasso werkt niet!
    Geen zorgen! We vragen je in dit geval contact op te nemen met onze klantenservice via 088 024 0456. Zij kunnen je verder helpen. Check wel altijd of je genoeg saldo op je rekening hebt staan zodat de incasso kan plaatsvinden.
    1. Wat voor soort abonnementen hebben jullie?
    Wij hebben verschillende soorten abonnementen:
    • Jaarabonnement; Je kan met een jaarabonnement maandelijks of jaarlijks betalen. Vaak hebben wij acties lopen als je een jaarabonnement afsluit, deze staan altijd op onze website.
    • Maandabonnement; Je kan met een maandabonnement maandelijks betalen.
    • Lite; Bij een Lite abonnement komen wij 6 keer per container in een jaar langs. Je kan maandelijks of jaarlijks betalen.
    1. Welke prijzen hanteren jullie?
    De prijs die wij hanteren is afhankelijk van hoeveel containers wij reinigen. Wij komen per container 12 keer in het jaar langs om de container(s) te reinigen.
    • 1 bak; Voor elke soort container betaal je €8,50 als je 1 container laat reinigen. Wij komen dan per jaar 12 keer bij je langs.
    • 2 bakken; Voor elke combinatie containers betaal je €12,98. Wij komen dan per jaar 24 keer bij je langs.
    • 3 bakken; Voor de reiniging van 3 containers €19.47. Wij komen dan per jaar 36 keer bij je langs.
    • Duobak; Voor de Duo container betaal je €12,98. Wij komen dan per jaar 24 keer bij je langs.
    1. Ik ben op zoek naar een zakelijk abonnement. Hoe kan ik dat aanvragen?
    Wat leuk dat je klant wil worden van ons! Stuur ons een mail via planning@cleanprofs.nl en vraag een offerte aan. Graag verwelkomen we jou als klant!
    1. Ik wil werken bij cleanprofs, of ik heb al gesolliciteerd.
    Wat leuk dat je bij Cleanprofs wil werken! Wij hebben regelmatig vacatures openstaan op Indeed, dus je kan daar altijd zien of wij mensen nodig hebben. Heb je al gesolliciteerd, maar je hebt een vraag? Stuur ons een mail via werk@cleanprofs.nl en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op!
  • Meld je aan op onze nieuwsbrief en ontvang!

    10% korting

    Op een jaar abonnement van Cleanprofs!